Pelopenessos en Ahene - Reisverslag uit Akráta, Griekenland van Laura en Henri Rodenhuis - WaarBenJij.nu Pelopenessos en Ahene - Reisverslag uit Akráta, Griekenland van Laura en Henri Rodenhuis - WaarBenJij.nu

Pelopenessos en Ahene

Door: henri

Blijf op de hoogte en volg Laura en Henri

02 Juli 2010 | Griekenland, Akráta

Peloponesus en Athene
Lieve allemaal.
Na Korfoe was de reis naar Akrata aan de noordkant van de Pelopenesus snel gedaan. Met de boot van half 10 uit Korfoestad en om 11.00 uur stonden we weer in Igoumenitsa. Via een mooie weg en de schitterende hangbrug naar Patras waren we rond een uur of 6 op de camping in Akratabeach. Kleine, sfeervolle camping. Leuk plekje, 10 seconden van het strand. In Akrata moest ik te bloedprikken vanwege mijn schildklier. Camingeigenaresse bracht me 's middags naar het particuliere laboratorium in Akrata, maar daar was het erg druk. Ze belde het lab en daar werd gezegd dat ik morgenochtend om 8 uur nuchter mocht verschijnen om geprikt te worden. Rest vande dag werd dus luieren. Volgende dag om 8 uur geprikt en om 13.00 uur had ik de uitslag. Nog niet goed. Meteen doorgemaild naar de internist van het Gemini. De volgende ochtend had ik al antwoord: nu ook de andere medicijnen slikken die ik uit voorzorg al had meegekregen (goede zaak). Hoe snel kan het gaan. Noordkant van de Pelopenesos is weliswaar mooi, maar we vonden het zuiden mooier. Het zeewater was hier fris met zo'n 19 a 20 graden. Veel gezien, waaronder een tocht per trein door een zeer smalle kloof naar Kalavryta. Wilden ook de watervallen van de Styx zien, maar die bleken te zijn opgedroogd. (na een pittige bergwandeling van een uur of anderhalf. Wel een (vrij grote) slang op zijn staart getrapt; weet niet wie het ergst geschrokken was. De week in Akrata was weer snel voorbij. Athene was onze volgende stop. Na 2 uurtjes rijden waren we in Athene. Heel druk en natuurlijk zagen we de campingbordjes niet. Toen we zowat op de Akropolis zaten roken we zwaar onraad. Keren dus. Dat was ook nog een avontuur. Uiteindelijk lukte het ons met de sleurhut om weer terug te rijden op dezelfde weg en jawel, na een kometer of wat zagen we de bordjes "Camping Athens" verschijnen. De camping was bijna leeg. 's Middags meteen Athene in en de Akropolis en Plaka uitgebreid bekeken. Helemaal te gek. De Michelingids had restaurantjes aanbevolen en 1 ervan vonden we midden in de Plaka. Zalig gegeten. Terug naar de camping met de taxi want het openbaar vervoer lag plat vanwege een staking. De volgende dag met de rode bus de stad verder bekeken. Prettige manier van sightseeen. Je kunt onderweg uitstappen en op een andere rode citybus weer je weg vervolgen. Aanvankelijk waren we wat sceptisch over Athene, maar deze stad is echt van een grote schoonheid. De enorme schatten uit het verleden maken grote indruk als je er recht voor staat. Vaak nog zeer compleet (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Rome). Twee dagen Athene waren natuurlijk niet genoeg om alles te zien, maar voor ons waren 2 dagen stad voldoende.
De volgende stop wordt de Pilion. Hier zitten we inmiddels een dag en het is een prachtig gebied en de camping eveneens. Hierover meer in ons volgende verslag.
Lieve groeten van ons.

• 02 Juli 2010 - 12:09

Berna:

2 juli 2010 Julianadorp
    29 graden !!!!!!!!!!!!!

hee lieverds

fijn dat jullie genieten van de prachtige dingen die jullie zien op jullie reis. De fotos bekeken , ziet er allemaal mooi uit...en jullie nog niet dicht gegroeid met al dat heerlijke eten en lekkere wijnen....nou geneit nog van de resterende 60 dagen...en het blijft leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen.

dikke kus vanuit een voor ons "very hot" julianadorp...en hier is iedereen zich aan het voorbereiden op de voetbal wedstrijd nederland-brazilie....lol worden ze nog warmer.....

xxxxxxxxxxx

• 02 Juli 2010 - 14:50

Suzan En Roeland:

Wat een prachtige foto's. Jullie hebben het heerlijk zo te zien.
    Roeland zit aan de buis gekluisterd te zien hoe "wij" verliezen. Mij interesseerd dat eigenlijk niets. Kijk liever naar jullie plaatjes.
    Liefs van ons beiden

• 02 Juli 2010 - 19:12

Ineke:

Nou... we hebben gewonnen hoor !!!
    2-1 voor Nederland !!!
    Viva Hollandia !!!

Ziet er heerlijk relaxed uit allemaal.
    Mooie dingen zien jullie !

't Is hier nog lekker,24 graden en het is al negen uur geweest !!!
    Maar morgen gaat het weer veranderen.

Geniet nog lekker van jullie vakantie.

• 02 Juli 2010 - 21:59

Hellen En Jan Willem:

Hoi Globetrotters

tijd om eens te reageren! Leuk om al die verslagen te lezen. Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken, heb je toevallig mijn zonnenbril gevonden bij het amfitheater op de Acropolis, ik heb deze daar namelijk in 19??, langeleden, verloren!!!!! Als wij later groot zijn, willen wïj ook wel zo'n reis gaan maken, zijn erg jaloers! geniet van al het moois!!! liefs Hellen en JW

• 04 Juli 2010 - 20:42

Timo, Peter& Marjol:

Haaaaa Vakantiegenieters...

Tjee wat een leuk verhaal weer om te lezen..
    En zo zie je maar..
    Je hoeft niet naar Australie om een slang tegen te komen...
    getverrrrrr...
    Geniet maar weer lekker daar...
    Dikke knuffel van ons 3...x

• 05 Juli 2010 - 20:33

Piet En Ria:

Hallo vakantiegenieters,wat een heerlijke plaatjes,een mooi verhaal,zonnige bruine genieters en relaxte koppies.lekker door gaan en genieten en veel zien,maar dat was al het plan,liefs en gr. van ons,piet en ria ,we hebben het vaak over jullie en proberen ons van alles voor te stellen hoe het bij jullie gaat.liefs en veel plezier,tot de volgende keer.Doei!!

• 08 Juli 2010 - 14:33

Klaus En Monika:

leuk dat wij jullie reis
    met beleven kunnen.
    Geniet nog van de volgende tijd.
    Bij ons is het tegenwoordig
    ook lekker warm, 32 graden.
    Toch op zondag gaan we naar
    Julianadorp daar is het
    misschien beter.