tussendoortje Roemenie - Reisverslag uit Sibiu, Roemenië van Laura en Henri Rodenhuis - WaarBenJij.nu tussendoortje Roemenie - Reisverslag uit Sibiu, Roemenië van Laura en Henri Rodenhuis - WaarBenJij.nu

tussendoortje Roemenie

Door: henri

Blijf op de hoogte en volg Laura en Henri

26 Juli 2010 | Roemenië, Sibiu

Lieve allemaal,

Ten eerste willen we jullie hartelijk bedanken voor de leuke en lieve reacties die jullie hebben geplaatst. Dat geeft ons een goed gevoel.
We zitten nu een paar dagen in Roemenie en dat is in vergelijking met Bulgarije toch een stuk Westerser.
Vandaag bloedgeprikt in het supermoderne ziekenhuis van Sibiu. Om 1600 uur halen we de resultaten op.In de tussentijd dit mooie stadje bekijken en het reisverslag bijwerken in een internetcafe (hadden ze niet in Sofia!)
Vrijdagavond arriveerden we op onze (mooie en schone) camping "de oude wilg" in Carta. Zaterdag was het wasdag; was wel nodig.
Gisteren naar Sighisoara geweest.Een van de best bewaarde middeleeuwse stadjes van Roemenie. Met onze neus in de boter want er was een middeleeuws festival aan de gang. Geweldig; wat een sfeer. Muziek, markten, dans en zang.
Lekker gegeten en tegen het donker weer terug naar de campimg. Dat was toch nog anderhalf uur rijden. In alle dorpen liep koeien die werd binnengehaald van de weide.Vervolgens werden ze bij de diverse huizen naar binnengeleid (of vonden de dames hun eigen stal terug) Er zijn overal veel ooievaarsnesten. Dit gebied is voormalig saksisch (Duitssprekend) en dat is goed te zien en te merken. Het doet niet Oosteuropees aan.
Een andere verademing zijn de westerse letters. Waren we net gewend aan de griekse letters, of kwamen we in aanraking met het Cyrillische schrift van Bulgarije. Hier gaven we het op om het te leren. Wat nog erger was dat in Bulgarije nee wordt geknikt en ja wordt geschudt. Helemaal gek wordt je daarvan. Bulgarije is overigens een land met wondermooie natuur en heel veel lieve mensen.
Tot zover maar weer even.
Een hartelijke en lieve groet van ons.

• 26 Juli 2010 - 10:53

Erna:

Hoi lievers,

Wat een schitterende verslagen, jullie beleven nog eens wat. Zal wel weer wennen zijn straks! Veel plezier verder en doe voorzichtig.

liefs Erna en de Noorse bosmormels.

• 26 Juli 2010 - 14:43

Ineke:

Bijzonder allemaal.
    Geniet erg met jullie mee!

Groetjes, ook van John!

• 27 Juli 2010 - 08:02

Elly Bos:

Lieve mensen, ik wist niet dat jullie een reisverslag hadden. Wat genieten jullie zeg. Prachtig. Wij hebben het hier druk met uitvaarten. (drie in een week) Maar het gaat goed.
    Nog heel veel plezier en tot volgende maand. Wij hebben ook een nieuwe pastoor. (Ed Moltzer van Texel)Groetjes, Elly.

• 27 Juli 2010 - 13:36

Ans Wessel:

Hallo VAKANTIEGANGERS
    Dit mag wel met hoofdletters,want zo te lezen is het een prachtige ervaring.
    ik heb vandaag alles in een keer gelezen,ga nu eerst een kop koffie maken.
    ik wens jullie nog heel veel mooie bezienswaardigheden toe en tot de volgende mail.
    Het gaat goed met de vieringen,maar dat wisten jullie wel van tevoren.
    Laura,je hebt ons in goede conditie en goede handen achtergelaten.
    Hartelijke groet Ans

• 27 Juli 2010 - 16:49

Peter, Marjol & Timo:

Haaaa Reizigers...
    Nou wat leuk even zo'n tussendoortje..
    Ik heb bij deze ook even de taak overgenomen van Marielle en Jaco.. En zal het verslag van Bulgarije en dit tussendoortje van Roemenie, even naar de oma's sturen...
    Wat hebben jullie toch eigenlijk weer een muziekgeluk op jullie vakantie.. 8-))...
    Eerst in de grot van Bulgarije en nu weer in Sighisoara... Super..
    Ik sms jullie straks nog even....
    Liefs van ons 3..xx

• 29 Juli 2010 - 17:31

Wolter En Tryntsje:

Wat een ervaringen kun je wel een boek overschrijven...